neděle 16. června 2013

Cokoladovo - cokoladovy dort s jahodami

Tenhle dort s KitKat tyčinkami jsem kdysi viděla zde a byla jsem z něj naprosto unešená. Vzhled jsem tedy okoukala, ale recept je můj vlastní. Je to asi nejlepší dort, jaký jsem kdy pekla (a možná i jedla). Krásně vláčný a kombinace jahod a čokolády je naprosto úžasná. Na množství kalorií radši nehleďte :)

Čokoládovo - čokoládový dort s jahodami
(forma o průměru 24 cm, 26 menších kousků nebo 13 větších)

200 g mléčné čokolády (lze použít i tmavá)              

150 g změklého másla
6 vajec, žloutky a bílky zvlášť
180 g cukru krupice
160 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
trocha višňového (nebo jiného ovocného) likéru
višňová marmeláda na potření korpusu
750 g mascarpone
400 g nutelly
250 ml smetany ke šlehání
hromada jahod
13 balíčků KitKat tyčinek (radši jich koupit víc, kdyby některé praskly)

Vymažeme formu o průměru 24 cm a vyložíme pečícím papírem, troubu předehřejeme na 180 °C. Čokoládu rozpustíme ve vodní lázni, žloutky vyšleháme s cukrem do pěny, přidáme máslo, vychladlou čokoládu, šleháme a snažíme se moc neujídat :) Potom přidáme prosátou mouku, prášek do pečiva, zamícháme, přidáme sníh, který jsme si ušlehali z bílků, přesuneme do trouby a pečeme asi 40 minut, dokud zapíchnutá špejle nevyjde čistá. Pokud by povrch moc tmavnul, přikryjeme formu alobalem. Upečený korpus necháme chvilku zchladnout ve formě, pak přesuneme na mřížku a necháme vychladout. Já si korpus upekla den předem a druhý den plnila a zdobila. Na náplň smícháme mascarpone s nutellou, vyšleháme šlehačku a zamícháme do náplně. Korpus rozřízneme na tři části, každou pokapeme trošičkou višňového likéru, pomažeme višňovou marmeládou, potřeme trochou krému a naskládáme na něj na plátky nakrájené jahody. Poté znovu potřeme trochou krému a naskládáme jednotlivé části korpusu na sebe. Boky i vršek korpusu potřeme zbylým krémem a uhladíme. Boky obložíme tyčinkami KitKat a na vrch dortu naskládáme jahody. A jsme hotovi. Do oslavy dort schováme v lednici, ale je dobré ho vyndat alespoň půl hodiny před servírováním, aby se chutě prolnuly a dort byl vláčný. Věřím, že vám bude chutnat tak jako mě, oslavenci a hostům. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš komentář